چهارشنبه، خرداد ۲۹، ۱۳۸۱

امروز داشتم بلاگ خواهر كوچيكم اژدهاي شكلاتي را مي‌خوندم. كه ديدم يك مطلب راجع به اين آدامس فروش ها نوشته، ياد خودم افتادم.
من حدود 10 سالي هست كه سعي مي‌كنم خيلي كمتر به اين بچه‌ها كمك كنم..
يادم نمي‌ره. حدود 10 سال پيش رفته بوديم كلاردشت. اون موقع هنوز اين همه ساخت و ساز نشده بود، جاده عباس‌آباد هنوز ساخته نشده بود، و 1 قسمت از جاده‌ اصلي كه به جاده چالوس مي‌خوره خاكي بود. و نسبت به الان خيلي خلوت بود. اون سفر خيلي به من خوش گذشت. منظره‌هايي ديدم، كه قبلا فقط تو بعضي از كارت پستالها نظير اون صحنه‌ها را ديده بودم. بگذريم.
1 شب براي خريد، اومده بوديم تو خود شهر. دم ماشين ايستاده بودم، قيافه ما هم تابلو كه شهري هستيم، يك پسره دهاتيه اومد ‌پيشم. گفت پدرش مريض هست، و ... 1 سري قصه برام گفت.
منم دلم براش سوخت و اگر اشتباه نكنم. اون موقع ده تومان به پسره دادم. پدرم ديد كه من اين كار را كردم، خيلي ناراحت شد. پسره كه رفت. پدرم با ناراحتي گفت: چرا به اين پسره كمك كردي؟ من با تعجب پدرم را نگاه كردم، و گفتم: مگه چي كار كردم؟!
پدرم گفت: با اين كار كه تو مي‌كني، اين پسره از الان عادت مي‌كنه كه بدون زحمت پول بدست بياره، و ديگه هيچ وقت دنبال كار نمي‌ره.
اون شب كلي فكر كردم. و ديدم حق با پدرم هست و او راست مي‌گه.
از اون به بعد، هر كس كه مياد جلو، فقط نگاهش مي‌كنم. با اين كه خيلي دوست دارم، 1پولي بدم، و دلم را راحت كنم، منتها پيش خودم مي‌گم اين كار درست نيست.
راستي هر وقت از بقل كسي رد مي‌شم ياد اين شعر هم مي‌افتم.

SHE CALLS OUT TO THE MAN ON THE STREET
"SIR, CAN YOU HELP ME?
ITS COLD AND IVE NOWHERE TO SLEEP
IS THERE SOMEWHERE YOU CAN TELL ME?"

HE WALKS ON, DOESNT LOOK BACK
HE PRETENDS HE CANT HEAR HER
STARTS TO WHISTLE AS HE CROSSES THE STREET
SEEMS EMBARRASED TO BE THERE

OH, THINK TWICE
'CAUSE ITS JUST ANOTHER DAY FOR YOU AND ME IN PARADISE
OH, THINK TWICE
ITS JUST ANOTHER DAY FOR YOU
YOU AND ME IN PARADISE

SHE CALLS OUT TO THE MAN ON THE STREET
HE CAN SEE SHES BEEN CRYING
SHES GOT BLISTERS ON THE SOLES OF HER FEET
SHE CANT WALK BUT SHES TRYING

OH, THINK TWICE...

OH, LORD, IS THERE NOTHING MORE ANYBODY CAN DO?
OH, LORD, THERE MUST BE SOMETHING YOU CAN SAY

YOU CAN TELL FROM THE LINES ON HER FACE
YOU CAN SEE THAT SHES BEEN THERE
PROBABLY BEEN MOVED ON FROM EVERY PLACE
CAUSE SHE DIDNT FIT IN THERE
OH, THINK TWICE...

ITS JUST ANOTHER DAY
FOR YOU AND ME IN PARADISE

هیچ نظری موجود نیست: