دوشنبه، مرداد ۱۳، ۱۳۸۲

ديشب قسمت اول جلد پنجم كتاب هري پاتر را تمام كردم. (18 فصلش را خواندم.)
جمعه عصري كتاب را خريدم. شنبه نصفه شب تمامش كردم. (تازه جمعه بيرون خانه بودم و برنامه ديروزم را هم نوشتم. :) )
البته يكي از دادشام هم، با اختلاف كوچكي بعد از من، امروز عصر كتاب را تمام كرد.

تا اونجا كه من شنيدم.
11 تا انتشاراتي، مي‌خواهند ترجمه اين كتاب را چاپ مي‌كنند.
تا حالا 2 تا انتشاراتي اين كتاب را بيرون دادند. و 2 تا انتشاراتي ديگه هم توي همين روزها، كتابهاشون را توزيع مي‌كنند.
انتشارات تنديس، مي‌خواهد، اين كتاب را به صورت مجموعه 3 جلدي چاپ كند. كه جلد اول اون شامل 12 فصل و قيمت 3000 تومان چاپ شده.
انتشارات زرين هم مي‌خواد، اين كتاب را به صورت مجموعه 2 جلدي چاپ كند. كه جلد اول اون شامل 18 فصل نخست كتاب و قيمت 3000 تومان چاپ شده.
روي اينترنت هم تا فصل ششم اون به صورت فارسي منتشر شده. كه مي‌تونيد فايلهاي اون را به صورت PDF از اينجا بگيريد.
به نظر من ترجمه اينترنتي خيلي روان و قشنگ بود.
كتاب انتشارات زرين رو كه من خوندم. معلوم بود خيلي با عجله صفحه بندي و چاپ كردند. چون هم به خوبي ويراستاري نشده بود و هم صفحه بندي خوبي نداشت.

از اين قسمتش خيلي خوشم اومده. شايد به خاطر اينكه توي اين داستان همه دارند با هم كمك مي‌كنند كه بر يك مشكل بزرگ فائق بشند. براي رسيدن به اون هدفشون، از اختلافاتي كه بين هم دارند مي‌گذرند. درسته بعضي از جاها با هم دعواشون مي‌شه و اختلافاتي پيدا مي‌كنند ولي در نهايت، ترجيهات جمع را به ترجيهات خودشان اولويت مي‌دهند.
الان كه تقريبا نصف كتاب را خوندم، تفريبا حدس مي‌زنم كه توي اين قسمت چه اتفاقي داره مي‌افته.
گاشكي زودتر بقيه كتاب هم بياد.

پ.ن.
چند روز پيش به يكي از دوستام گير داده بودم كه مگه بچه‌بازي خوبه كه به اون افتخار مي‌كني. ...
اونوقت خودم هنوز دوست دارم كه كتاب هري پاتر بخونم و ... :)

هیچ نظری موجود نیست: