سه‌شنبه، اردیبهشت ۱۶، ۱۳۸۲

هيچ توجه كردين، تازگي تلويزيون ما، چقدر برنامه در مورد طلاق و طلاق كشي، دخترهاي فراري و ... نشون مي‌ده. هر وقت كه مي‌آم خانه مي‌بينم يكي از اين كانالها داره يك برنامه در اين مورد پخش مي‌كنه.
ديشب كانال 2 يك برنامه داشت،
توي اون صحبتهاي يك زني كه طلاق گرفته بود را پخش مي‌كرد.
زنه مي‌گفت: آقاي قاضي كي به شما حق داده كه بچه‌هاي من را از من بگيريد.
توي قرآن در مورد نفقه، مهريه و ... اومده، به من نشان بدين كه توي كجاي قرآن اومده كه بايد، سرپرستي فرزند را به پدر داد و ...، اقاي قاضي شما مثلا جاي حضرت علي(ع) نشستيد. و مي‌گيد مثل اون عمل مي‌كنيد.
شما يك ساعت صحبتهاي شوهر من را گوش كرديد. ولي حتي 5 دقيقه هم به من وقت نداديد كه حرف بزنم. و حكم را صادر كرديد. ...
آخر سرش هم رئيس دادگاه خانواده اومد. و يك سري قانون خواند كه شوهر اگر خواست مي‌تونه زنش را طلاق بده.
بعدش اضافه كرد كه متاسفانه قوانين ما از جامعه خيلي عقب هست. و ما اگر نخواهيم در اين قوانين تجديد نظر كنيم. مثل نسل داينسورها منقرض خواهيم شد. و ...
...

پيش خودم گفتم: ببين، وضع چقدر خراب هست كه اينها دارند اين صحبتها، را توي تلويزيون مي‌زنند. اگر اين حرفها را هر كسي غير از خودشان زده بود، تا حالا به جرم توهين به قرآن و اسلام حكم اعدامش هم صادر كرده بودند.

خدا آخر و عاقبت ما را بخير كنه.

هیچ نظری موجود نیست: