پنجشنبه، اردیبهشت ۰۵، ۱۳۸۱

به نقل از پشت شيشه هاي مات سياست روزنامه بنيان به تاریخ پنجشنبه 5 ارديبهشت 1381:

مبارک!
اکنون که "بر روشنفکران سیاسی ایران واجب است که قواعد و رفتارهای بازی در چارچوب دوره جديد را ترسيم و تنظيم نمايند." [مطلب مندرج در ستون "ازمطبوعات ديگر" همین صفحه و مطالب روزهای قبل همان جريده] مي توان نگاهي تازه به پشت شيشه هاي مات سياست انداخت، که اين روزها گاهي شفاف به نظر مي رسند: "دوره جنگ سرد سياسي" که گويا همان دستگيري ده ها نفر به اتهام براندازي به منظور برگرداندن آنها "به نقطه صفر" است به پايان رسيده؛ "واقعيات تلخ جهان بيرون" که احتمالا همان تهديدها و پيامهاي آمريکاست، چشمان گروهي را گشوده، و "همگرايي ملي تمامي نیروهاي فعال در عرصه سياسي" فرصت را براي همه کساني که پا را از مرزهاي قانون بيرون نمي گذارند فراهم آورده است.
ترجمان تصويری سياست جديد کشتيبان، عکسي از کار آمده است که در يکي از روزنامه ها که در آن آقای حداد عادل نماينده محترم مجلس در حال سلام و احوالپرسی با دکتر ابراهيم يزدی -که این روزها توسط روزنامه رسالت "دبیر کل نهضت آزادی" توصيف مي شود- به نمايش در آمده است.
گويا، مي توان پذيرفت "واقعيات تلخ جهان بيرون" کساني بي گناه را که سراسر سال گذشته را در زندان های انفرادی و زیر بازجويی برای اعتراف به براندازی به سر برده اند در سال 81 به "روشنفکران و سياستمداران فعال در عرصه سياسی" تبديل کرده است که "بايد از انقلاب و آرمانهای دينی" به کار گرفته شوند. از خوش شانسي دکتر ابراهيم يزدی بوده است که وقتي تصميم گرفت به رغم تهديد به دستگيري به جرم رهبري "گروه برانداز" به ايران برگردد، کشتيبان را سياستي ديگر آمده است.
سخن از "اجرای طرح عفو-[البته] در صحنه سياست- و گستردن چتر اغماض بر سر متهمان سياسي" هم که انشاا... وثيقه های 100 و 200 ميليون توماني را باطل و هزار و يک اتهام را به دوستي و اتحاد تبديل مي کند. مبارک است، هر چند شامل گنجي و باقي و نوری و دیگر آدم های متفرقه غیر مرتبط با این پروژه نشود!

هیچ نظری موجود نیست: