یکشنبه، خرداد ۱۷، ۱۳۸۸

انتخابات 1

تنبلی ما دیگه نوبره ...،

چند روز پیش به یکی از دوستام می‌گفتم: که ما وظیفه خودمون رو انجام می‌دیم، می رویم رای میدیم. اگر مردم، باز به احمدی نژاد رای دادند. یعنی اینکه از این وضعیت راضی هستند. دیگه کاری از دست ما بر نمی‌آد. و ...

دوستم به من گفت: آیا وظیفه ما فقط همین هست که بریم، رای بدیم؟! آیا ما بریم فقط رای بدیم وظیفه خودمون رو انجام دادیم!

یاد سالهای گذشته خودم افتادم. تا تمام روزنامه ها رو نمیخوندم، و مقالات همه سایتها رو یک بار مرور نمی کردم. شب خوابم نمی برد. تو دوران انتخابات، طی روز فقط بحث بود و تحلیل و اینکه چه باید بکنیم و ... . روز انتخابات هم از صبح راه می افتادیم به شعبه‌های مختلف سر می‌زدیم. چند روز بعدش هم بغل رادیو یا اینترنت بودیم و لحظه به لحظه خبرها رو دنبال می کردیم.
حالا چی؟!!

خدا آینده هیچ ملتی رو عوض نکرد، مگر اینکه اون ملت خودشون خواستند. (حتی اوباما توی صحبتهای مراسم تحلیفش به این موضوع اشاره کرد.)

بعد از مناظره اول، با اینکه بعضی ها می‌‌گفتند، که مناظره خوب نبود و ... ولی من ته دلم راضی بود. چون به هرحال مصاحبه‌های این چند سال اخیر این آدم رو دیده بودم، و اینکه چطور با جمله به طرف مقابلش او رو خلع سلاح می‌کنه، نمونه‌اش مصاحبه احمدی نژاد با لری کینگ!
با توجه به اون باید بگم که راضی هم بودم.
فرداش که نظرات مختلف رو می خوندم. باز راضی تر شدم.

دیشب در مورد 1 میلیارد دلار صحبت می کرد، و می گفت: این یک اشتباه حسابداری بوده که تو جمع و تفریق اشتباه کرده‌اند. حالا هم حل شده. و بعد می‌گفت: مگه می‌شه 1 ریال بدون مجوز خرج کرد؟!
پیش خودم گفتم، این بابا فکر می‌کنه در مورد کم اومدن پول توی بقالی سر کوچه‌شون صحبت میکنه و می‌گه شب خسته بوده درست حساب و کتاب نکرده و ... اگه الان از بقالی سر کوچه مون سوال ‌کنم، امروز چقدر فروش کردی، تا ریال آخرش به من میگه! اونوقت این آقا در مورد همچین عددی می‌گه تو جمع و تفریق اشتباه شده!
بعدش هم باز پیش خودم گفتم، مگه الان 2 سال نیست که دعوا سر این هست که این آقا بدون اجازه مجلس چندین میلیارد دلار بنزین وارد کرده. بدون اینکه از کسی اجازه بگیره. حتی مجلس به این آقا گفت: لایحه بیار ما تصویب می کنیم. ولی این آقا ...

یک دفعه خیلی انتخاباتی شدم. :)
سبز باشید. :)

پ.ن.
دوست دارم هر شب بنویسم.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

من هم دلم مي خواد هر شب بنويسي!(: